سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صندلی ماشین کودک

 

اگر خودروی شخصی دارید و با کودک یا نوزادتان قصد بیرون رفتن با خودرو را دارید, باید امنیت کودک را نیز در خودرو فراهم کنید. صندلی ماشین کودک برای محافظت از دلبندتان بهترین راه حل است. حال این سوال پیش می آید که صندلی ماشین نوزاد و کودک چیست؟ صندلی ماشین برای کودکان طراحی و  ساخته شده است و بر روی صندلی خودرو نصب می شوند. این صندلی بر روی صندلی خودرو قرار می گیرد و کودک در آن راحت می نشیند و ایمنی کودک کاملا حفظ می شود.

ضرورت استفاده از صندلی ماشین کودک

سوال دیگری که بسیاری از والدین دارند این است که آیا استفاده از صندلی ماشین ضروری است؟ همانطور که می دانید در آغوش گرفتن نوزاد یا کودک در خودرو کار اشتباهی اشت. زیرا در صورت وقوع تصادف, ممکن است کودک به سمت جلو پرت شود. و اگر هم در آغوش شما بماند,  بیشترین ضربه را می بیند و در واقع سپر والدین می شود.

همچنین نوزاد و کودک به تنهایی نمی تواند بر روی صندلی بنشیند. تا 2 سالگی که کودک توانایی نشستن پیدا کرد نیز به تنهایی نشستن کودک می تواند خطرناک باشد. استفاده از صندلی خودرو برای کودک, می تواند آمار مرگ و میر و آسیبهای بزرگ و جبران ناپذیر را به شدت کاهش دهد. نکته دیگری که در هنگام تهیه صندلی ماشین برای کودک باید در نظر بگیرید این است که صندلی استاندارد و مناسب با سن کودک را خریداری کنید. زیرا با استفاده از صندلی اشتباه, ایمنی کودک تامین نمی شود.

چه صندلی مناسب برای کودک می باشد؟

بهترین مدل, صندلی است که مناسب با وزن و اندازه کودک باشد. همچنین برای سنین محتلف کودک, صندلی های متفاوت باید تهیه کنید. به نوع خودرو نیز در انتخاب صندلی ماشین باید توجه کنید. در اینجا به انواع صندلی های مخصوص نوزاد و کودک می پردازیم.

صندلی مخصوص نوزادان

این صندلی ها مناسب برای نوزاد از بدو تولد تا  یک یا دو سالگی می باشند. و برای کودک تا حدود 16 کیلوگرم قابل استفاده است. برای نوزاد, کریر نیز به عنوان صندلی ماشین قابل نصب و استفاده است. برای این منظور کریر با کمربند ایمنی خودرو بر روی صندلی قابلیت نصب دارد و از نوزاد تا یک سالگی محافظت کامل انجام می دهد.

بهتر است صندلی ماشین نوزاد را برای حفظ ایمنی بیشتر بر روی صندلی عقب خودرو و رو به پشت نصب شود. زیرا گردن و کمر نوزادان به اندازه کافی قوی نیست و در صورت ضربه, آسیب می بیند. نصب صندلی به پشت, شدت ضربه ها را کاهش میدهد و از نوزاد محافظت بیشتری می شود.

صندلی ماشین نوزاد برای نوزادان بسیار راحت است. و دارای تشکهای محافظ یا پدهایی است که ضربه ها را تا حد زیادی به خود جذب می کند. دارای پدهای محافظ سر و گردن نیز هستند که از سر و گردن نوزاد محافظت شود. همچنین دارای قابلیت تنظیم پشتی صندلی در حالت خواب نیز می باشند که نوزاد به راحتی و در آرامش استراحت کند.

صندلی ماشین کودکان

برای کودکان بالاتر از 16 کیلوگرم  باید صندلی های مناسب سنشان استفاده شود.صندلی های کودکان را می توانید بر روی صندلی عقب خودرو و رو به جلو نیز نصب کنید. از نظر کارشناسان برای کودکان تا وزن 36 کیلوگرم باید از صندلی ماشین در خودرو استفاده شود.

امروزه صندلی های متنوع و متفاوتی برای سنین مخلف کودک تولید می شوند. صندلی های قابل تبدیل, بهترین نوع صندلی ماشین کودک هستند که از نوزادی قابل استفاده هستند. و با رشد و بزرگتر شدن کودک نیز نیاز به تعویض صندلی نی باشند و با کمی تغییر قابل استفاده برای کودکان تا 36 کیلو گرم می شوند. نکته ای که در استفاده از صندلیهای قابل تبدیل باید رعایت کنید این است که مطابق با سن کودک, آن را تطبیق دهید تا ایمنی کودک به خطر نیفتد.

بوستر صندلی ماشین کودک

برای کودکان بزرگنر و تا زمانی که کمربند ایمنی خودرو برایشان اندازه شود, صندلی هایی به عنوان بوستر صندلی کودک نیز وجود دارد. بوستر حالت پایه دارد که قد کودک با نشستن بر روی آن بلند تر می شود و کمربند ایمنی به اندازه کودک در می آید و قابل استفاده می شود.