سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید مینی واش

برای شستشوی لباس های کم حجم ، استفاده از ماشین لباسشویی سطلی و کوچک بسیار کاربردیست. بیشترین کاربرد مینی واش یا کهنه شور شستن لباسهای نوزاد است. کهنه شور برای شستشوی کهنه نوزادان طراحی و تولید می شد. امروزه برای شستن لباسهای نوزادان, لباسهای کم حجم و .. نیز کاربرد دارد.

مینی واش چیست؟

مینی واش دارای حجم و ابعاد کوچکتری نسبت به لباسشویی های بزرگ و معمولی می باشد. بنابراین میزان آب کمتری نیز مصرف می کند. میزان برق مصرفی و مواد شوینده ها نیز به همان نسبت کاهش می یابد. این ماشین لباسشویی کوچک، فضای دبسیار کمی را نیز اشغال می کند و در فضاهای کوچک تر نیز قابل استفاده است.

مینی واش ها دارای مدلهای مختلفی است. بعضی از آنها دارای یک مخزن هستند که عمل شستشو و خشک کردن را در همان مخزن انجام می شود. بعضی از آنها دارای دو مخزن در کنار هم هستند. در این مدلها شستشو در یک مخزن و خشک کردن در مخزن دیگر انجام می شود. اگر قصد تهیه این وسله را دارید بهتر است با ویژگی های آن کمی آشنا باشید.

ظرفیت مینی واش

ظرفیت، حجم مخزن مینی واش است. مقدار لباسی که می توانید بشورید بین 1 تا 5 کیلوگرم است. کهنه شور برای شستشوی لباسهای کم حجم و لباسهای نوزاد به کار می رود. بنابراین در انتخاب ظرفیت مینی واش به مقدار لباسی که می خواهید بشورید توجه کنید. اگر میزان لباسهایی که می خواهید بشورید کم باشد و مینی واش با ظرفیت بالا تهی کنید باعث مصرف بیشتر آب و برق و .. می شود.

سرعت چرخش موتور

یکی از موارد دیگری که بادی در تهیه مینی واش سرعات چرخش موتور است. سرعت چرخش م.تور با واحد دور در دقیقه سنجیده می شود. مینی واش ها با سرعت 500 تا 3000 دور در دقیقه تولید می شوند. هر چه سرعت موتور بیشتر باشد، کیفیت شستشو بهتر می شود.

میزان مصرف آب و برق

میزان مصرف آب و برق به ظرفیت دستگاه ارتباط مستقیم دارد. هرچه ظرفیت مینی واش بالاتر باشد، میزان مصرف نیز بیشتر می شود. البته تعداد دفعات استفاده از دستگاه نیز در میزان مصرف تاثیر دارد. برای آگاهی از مصرف برق دستگاه نیز، می توانید برچسب روی دستگاه را ببینید. مصرف انرژی مینی واش از A تا G رده بندی شده است. A نشانگر کمترین مصرف و G بیشترین مصرف انرژی را نشان می دهد.

جنس سبد خشک کن

سبدخشک کن  مینی واش در تماس مستقیم با آب و مواد شوینده است. بهترین جنس سبد  از نوع استیل است. استیل در برابر زنگ زدگی مقاوم است. در برابر آب و مواد شوینده نیز مقاوت بالایی دا