سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه کودک را به صندلی ماشین عادت دهیم؟

بعضی از کودکان ار نشستن در صندلی ماشین مقاومت می کنند. بعضی از آنها نیز برعکس خوششان می آید. بیرون رفتن با کودک در خودرو برای والدین و کودک می تواند لذت بخش باشد. اگر کودکتان به راحتی در صندلی ماشین مخصوص بنشید و یا خوابش ببرد دیگر نگرانی و مشکلی برای والدین به وجود نمی آید.

اما در حالت کلی, نشستن کودک در صندلی ماشین باعث ایجاد محدودیت می شود. محدودیت نیز می تواند برای کودکان باعث کلافگی شود و کودک حتی گریه کند و بخواهد او را از صندلی بیردون بیاورید. با این حال هم به هیچ عنوان برای آرام کردن کودک، او را از صندلی خارج نکنید. زیرا هدف اصلی استفاده از صندلی ماشین برای کودک حفظ امنیت و آرامش کودک است.

نکاتی برای عادت دادن کودک به استفاده از صندلی ماشین

در اینجا برای آرام کردن و عادت دادن کودک می توانید از راهکارهای زیر بهره ببرید:

بسیاری از کودکان از مواجهه با لوازم جدید می ترسند. برای این منظور می توانید صندلی ماشین را در محیط خانه بیاورید و کودک در آن بنشیند و بازی کند تا به آن کم کم عادت کند. سپس می توانید آن را به داخل خودرو ببرید و کودک در این حالت با یک وسیله آشنا رو به رو می شود.

برای سرگرم کردن کودک می توانید اسباب بازی و وسایل سرگرمی نیز به کار ببرید. بهتر است  عروسکهای پولیشی و نرم در اختیار کودک بگذارید. اسباب بازی های سخت در هنگام بازی کردن در ماشین می تواند به کودک آسیب برسانند. نکته دیگر اینکه این اسباب بازی ها را بهتر است کودک در خانه ندیده باشد تا برایش جدید باشد و کودک بیشتر مشتاق باشد با آنها بازی کند.

برای سرگرم کردن کودک، پوستر کودکانه با رنگهای شاد و تصاویر جذاب بر روی شیشه و جایی که نگاه کودک به آن می افتد بچسبانید. این تصاویر را نیز می توانید هر چند وقت یک بار عوض کنید تا برای کودک تازگی داشته باشد و نسبت به اشکال و رنگهای آن کنجکاوی کند.

پخش موسیقی و آهنگهای شاد نیز می تواند به سرگرم شدن کودک کمک کند. پخش موسیقی معمولا برای اکثر کودکان جذاب است و می توانند ارتباط خوبی با آن پیدا کنند. شما می توانید با همخوانی با آهنگ و انجام حرکات خاص به همراه آهنگ، کودک را به وجد بیاورید و کودک نیز از آن لحظات لذت بیشتری ببرد.